Afbraak Panoramic begonnen

Duizend-en-één kriebels
Berichtdoor Nick » vr 26 feb 2010, 17:20

Nick
fun4life / Administrator

Kort: Afbraak Panoramic begonnen?

Vandaag was er heel wat activiteit aan de Panoramic, de 78 meter hoge uitkijktoren van Plopsaland De Panne die sinds augustus 2008 niet meer operationeel is. Rond de attractie zou heel wat werkmateriaal liggen en er zouden ook diverse opleggers klaarstaan. Dit doet vermoeden dat de afbraak van de attractie vandaag, na enkele jaren vertraging, van start is gegaan.

Tekst: PlopsaFansite

PlopsaFansite | Alles wat je moet weten over Plopsa!

Berichtdoor CursorX » vr 26 feb 2010, 19:03

CursorX
SpringFlyer

Ik heb inderdaad gehoord uit hele betrouwbare bronnen dat de afbraak vandaag van start gegaan is.

Berichtdoor Nick » vr 26 feb 2010, 19:10

Nick
fun4life / Administrator

Ja, klopt. Ik heb ondertussen ook visuele bevestiging gezien van de afbraakwerken. Het is dus definitief "vaarwel, Panoramic".

Berichtdoor zowezoeteke » vr 26 feb 2010, 22:24

zowezoeteke
SpringFlyer

Adieu mijn allerliefste "pinimiric".
Ik leerde je kennen voor ik je naam goed kon uitspreken; zo klein was ik nog.
Je was de enigste attractie die ik zo vaak met mijn mama gedaan heb. Ik wens je een mooi pensioen toe in een warm en gezellig klimaat....

snik
Zoë

Berichtdoor stijn050 » za 27 feb 2010, 18:36

stijn050
De Konijntjes

Ik was vandaag aanwezig op de plopsa JOB dag(27 FEB), en ja het klopt wel degelijk de panoramic hangt niet meer in zijn rust positie maar staat nu onder aan de grond waar de mensen in en uit
stapte ze waren met een 3 tal mensen druk in de weer om het gevaarte te ontmantelen.

Van zodra ik heb ondervonden hoe ik foto’s op dit forum plaat dan zal ik deze posten.

Stijn

Berichtdoor Nick » za 27 feb 2010, 18:37

Nick
fun4life / Administrator

Als het niet zou lukken, kan en mag ze altijd mailen naar nick.jespers@plopsafansite.be en dan plaats ik ze even op webruimte van de Fansite :)

Berichtdoor Nick » za 27 feb 2010, 21:19

Nick
fun4life / Administrator

Ik heb er linkjes van gemaakt, omdat de foto's heel wat groter waren dan de forumlayout en de layout bij gevolg ook door elkaar haalde. Daarnaast werken de tweede en de derde foto niet. Misschien een foutje in het kopiëren in de link?

Wel opvallend dat ze ook op zaterdag doorwerken. Het lijkt wel of het plots allemaal snel moet gaan? :'D

Berichtdoor stijn050 » zo 28 feb 2010, 09:41

stijn050
De Konijntjes

Klop ze willen de Panoramic zo snel als mogelijk weg hebben, ze proberen deze nog voor de seizoenstart uit het park te krijgen.

Het was mijn eerste foto post op dit forum en had er totaal geen ervaring mee excuseer mij daarvoor.

en ja het klopt de 2 linkjes waren foutief, hier zijn de werkende.
http://img291.imageshack.us/img291/8194/dsc01398t.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/167/dsc01394x.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/9624/dsc01397z.jpg

Berichtdoor Reporterdavid » zo 28 feb 2010, 20:59

Reporterdavid
Mega Mindy Jetski

Oei , een attraktie die weg gaat bij een jubileum? Erg jammer.

Berichtdoor queve » zo 28 feb 2010, 22:34

queve
De Konijntjes

De attractie was vorig seizoen al niet meer open. ;)

Berichtdoor makkie » zo 28 feb 2010, 22:39

makkie
Bobslee

Reporterdavid schreef:Oei , een attraktie die weg gaat bij een jubileum? Erg jammer.

Deze attractie was enkel nog in het zicht van de bezoeker, deze was toch niet meer open. Dus waarom zou hij er dan nog moeten staan, ze hebben nu toch een andere eye catcher. Kijk maar naar het nieuwe logo ;-)

Magische Kriebels

Berichtdoor Reporterdavid » ma 01 maart 2010, 15:02

Reporterdavid
Mega Mindy Jetski

Ja , eigenlijk 2 ! Ik vind de springflyer ook een eyecatcher als ik hem op foto's zie...
Ik ben nog nooit in ook maar EEN plopsapark geweest dus wat ritbeleving betreft kan ik niet oordelen.
Maargoed , dat gaat nu veranderen... iemand gaat me brengen:D!

Berichtdoor RollerCoaster » do 04 maart 2010, 20:16

RollerCoaster
De Kikkers

De top is er al af. Ik heb het vandaag gezien.

2 minuten geleden zag ik zelfs een reportage erover op Focus. Er waren ook beelden van het Bos van Plop (alleen de buitenkant :| ).

De Panoramic zal verhuizen naar een park in Nederland hoorde ik Steve zeggen op Focus.

Berichtdoor waliboy » do 04 maart 2010, 22:12

waliboy
SpringFlyer

Deze foto staat inmiddels te pronken op http://www.focus-wtv.tv/

Afbeelding

Berichtdoor dries9 » do 04 maart 2010, 22:35

dries9
Bobslee

Toch wel heel raar om te zien!

Anubis: 48 keer

Berichtdoor cootje » vr 05 maart 2010, 10:18

cootje
De Draak

De reportage staat on-line

Berichtdoor Lollebroekske » vr 05 maart 2010, 10:46

Lollebroekske
De Vliegende Fietsen

Hoor ik dat nu goed? Er komt dus een indoorpark mét een nieuwe attractie naast, een 4D-cinema van Maya De Bij.

Dat indoorpark, daar waren we al van op de hoogte, maar die 4D ook?

Berichtdoor Nick » zo 07 maart 2010, 13:02

Nick
fun4life / Administrator

Over de (eventuele) 4D Cinema kunnen we verder praten in DIT topic.

Volgens HetNieuwsblad.be zou de toren verkocht zijn aan een pretpark in Eindhoven (Nederland). Hoewel het niet in het artikel op de website staat, lijkt me DippieDoe dan de meest voor de hand liggenste optie. Dit park ligt iets buiten Eindhoven en op diverse Nederlandse pretparkensites werd er al gesuggereerd dat de toren naar daar zou verhuizen.

Berichtdoor tweelingfan » ma 08 maart 2010, 09:23

tweelingfan
De Konijntjes

Blijkbaar is het nog ver van zeker dat er een windmolen komt in de plaats van de Panoramic.
Er zijn blijkbaar tegenkantigen van de omliggende inwoners in Adinkerke.
Op site http://www.dorpsraadadinkerke.be heb ik volgende opmerkingen gevonden :

Historische dag voor de dorpsraad Adinkerke. In 1999 schreef de dorpsraad een brief naar de nieuwe eigenaars van het Melipark. In 2010 heeft de dorpsraad Adinkerke voor de eerste keer in haar geschiedenis, een uitnodiging tot gesprek ontvangen van Plopsaland.

De vergadering ging door op 22/02/2010 in aanwezigheid enerzijds van 5 mensen van de dorpsraad en anderzijds de algemeen directeur en drie andere directeurs van Plopsa.

De ontvangst was zeer goed en het gesprek was open en verhelderend. Om het minder met stadhuiswoorden te zeggen: de leden van de dorpsraad Adinkerke hebben veel bijgeleerd en hebben verduidelijkingen en wat inzichten bijgekregen.

Het verslag van die vergadering zullen we misschien ooit wel eens uitschrijven. En in het licht van hetgeen we hebben bijgeleerd, zullen we hetgeen we op deze website neerschreven over Plopsaland, de komende dagen en weken wellicht wat moeten bijstellen.

We hebben wel genoteerd dat Plopsaland voorstander is van groene energie en derhalve een windturbine beschouwt als een mogelijkheid om dat ideaal uit te stralen.

Blijkbaar hebben wij en anderen de directie van Plopsaland er toch kunnen van overtuigen dat een lawaaimakende, molenwiekende windturbine - die de skyline van Adinkerke vanuit alle hoeken en kanten, dag en nacht zou beheersen - het welzijn en de leefbaarheid zodanig zou doen afnemen dat het mooie verhaal van energie zonder kostprijs, wordt tenietgedaan. We menen te hebben begrepen dat er geen windturbine komt op het domein van Plopsaland en meer specifiek, ook niet op de plaats waar de Panoramictoren nu staat.

Uiteraard heeft de dorpsraad er niets op tegen dat Plopsaland haar groene idealen zou realiseren. Bijvoorbeeld, misschien kan Plopsaland tezamen met de gemeente of met de Vlaamse Overheid een écht rendabel groen project opstarten, zoals bijvoorbeeld windmolens in de Westhoekduinen (waar er geen mensen wonen en gestoord zouden worden - we weten natuurlijk ook wel dat niemand dit zou aanvaarden maar als het daar niet kan, waarom zou een windturbine dan wel moeten kunnen in het dorpcentrum van Adinkerke ?). Of - en dit vinden we wel een goed idee - een energieveld met zonnepanelen in het 20-hectaren gebied van Garzekbekeveld-Koekuithoeve.

Ook stellen we de vraag aan de politiekers en meer specifiek aan minister Crevits of de bovenvermelde studie van 393.000 euro reeds is gegund, wie de opdracht zal uitvoeren, welke uitvoeringtermijn in het bestek is vastgelegd enz.

Volgende

Keer terug naar Plopsaland De Panne